برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

از لحاظ تغذیه ای بین لبنیات کم چرب و پرچرب تفاوتی برای کودکان نیست.

به نقل از ساینس دیلی، نتایج تحقیقات دانشگاه ادیت کووان استرالیا نشان می دهد توصیه های بهداشت عمومی فعلی که توصیه می کند کودکان بالای دو سال از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنند، ممکن است نیاز به تجدیدنظر داشته باشد.

در این مطالعه طی یک دوره سه ماهه، ۴۹ کودک سالم ۴ تا ۶ ساله به طور تصادفی به جای لبنیات معمولی، از لبنیات کم چرب یا پرچرب استفاده کردند.

پروفسور «ترز اوسالیوان»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج این تحقیقات، تفاوت قابل توجهی بین چاقی یا سلامت قلب و عروق در دو گروه کودکان نشان نمی دهد.قبلا تصور می شد که کودکان خردسال به دلیل میزان کمتر چربیهای اشباع شده و چگالی کمتر انرژی بهتر است از لبنیات کم چرب استفاده کنند تا دچار چاقی و خطرهای مرتبط با بیماری های قلبی-عروقی نشوند.»

بنابر نتایج این تحقیقات،کودکان سالم می توانند با خیال راحت محصولات لبنی پرچرب را بدون نگرانی از چاقی یا اثرات نامطلوب قلبی مصرف کنند.

و اما در ایران:

گاهی برخی تولیدکنندگان محصولات لبنی در ایران برای تهیه خامه در محصولات خود چربی شیر را گرفته و بنابراین برای تولید شیر پرچرب به آن روغن پالم که پایه تولید بسیاری از روغنهای نباتی است اضافه می کنند. روغن پالم حاوی میزان بالایی اسیدهای چرب اشباع شده است که سبب نفوذ چربی به دیواره های عروقی بدن و سکته  قلبی میشود.

نکته : مصرف شیر معمولی در مقایسه با شیر بدون چربی در اولویت قرار دارد چرا که چربی شیر برای جذب ویتامین های محلول در چربی ضروری است.


منبع : خبرگزاری مهر


 

942 | 1 آبان 1400
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.